ДОПОВІДЬ НА МІСЬКІЙ ВИСТАВЦІ «СУЧАСНА ОСВІТА М. КРАСНИЙ ЛУЧ-2012» - Науково-методична робота - Методичний кабінет - Каталог статей - Краснолуцька гімназія №1
Понеділок, 05.12.2016, 01:30
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Банк ідей
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 135
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Міні-чат
200
Головна » Статті » Методичний кабінет » Науково-методична робота

ДОПОВІДЬ НА МІСЬКІЙ ВИСТАВЦІ «СУЧАСНА ОСВІТА М. КРАСНИЙ ЛУЧ-2012»

(Слайд 1) Нехай заслужено пишаються своїми відкриттями вчені, нехай гордяться своїми патентами винахідники, але коли до класу заходить педагог і розпочинається священне дійство, ім’я якому урок, кермо планети й доля людства, його майбутнє – саме в руках учителя. Проте нинішній стрімкий ритм життя ставить перед сучасними вчителями багато нових завдань у зв’язку з тим, що дитина ХХІ ст. вже з молодшого шкільного віку набуває навички роботи з Інтернетом та технікою, а сьогоднішні випускники повинні вийти зі школи із вміннями орієнтуватися у безкінечному потоці інформації, оволодівши технологіями життєвого успіху. Від цього залежить їхнє майбутнє. Тому сучасний вчитель повинен стрімко змінюватися, а сприяти цьому має організація науково-методичної роботи в школі.

(Слайд 2) Саме тому в Краснолуцькій гімназії №1 імені Л.Литвяк робота з колективом педагогів проводиться під гаслом «Співпраця, творчість, новизна», а (Слайд 3) пріоритетним є професійний розвиток педагогів, модель якого ви бачите на слайді. Ми намагаємося вмотивувати кожного вчителя на професійний ріст. Для цього будуємо вертикаль від вчителя-фахівця, який щойно закінчив вуз, до вчителя-майстра, використовуючи компетентнісно орієнтований підхід.

Наша модель створена за аналогією до піраміди потреб людини Маслоу: фундаментом і передумовою будь-якого розвитку особистості є психо-фізичне здоров’я та його складові компоненти. Для досягнення кінцевого результату – формування вчителя-майстра – враховуються особливості навчання дорослих, особистісні якості вчителя, впроваджуються інновації. Широкі можливості для росту вчителя-фахівця та формування вчителя-професіонала дає створення та корекція індивідуальної програми розвитку, «ситуації успіху», заняття у відкритому психологічному клубі «Життєтворчість» та відвідування майстер-класів .

Робота з професіоналами зосереджується на рівні творчих динамічних груп, які апробують і впроваджують одну або декілька інноваційних технологій (проектну, інформаційно-комунікаційну чи інтерактивну). Підсумки такої роботи відстежуються у моніторингових дослідженнях ефективності та комфортності НВП (Слайд 4) Вдосконалення професіоналізму відбувається на семінарах-тренінгах та практикумах, педчитанях, які організовуються на базі гімназії, виходячи із запиту вчителів та направленості роботи. Так,  впродовж двох років на тренінгових заняттях ми працюємо над темою «Керування та лідерство в роботі вчителя та класного керівника».

(Слайд 5) Роботу з новаторами організовуємо у напрямі науково-дослідницької діяльності, організації та участі у нетрадиційних формах педрад, створення власних електронних посібників та веб-сторінок. У міжкурсовий період роботу (Слайд 6) таких педагогів скеровано на перекваліфікацію з вчителя на  тренера у рамках проектів, організованих ЛОІППО, ЛНУ з різних питань методики та педагогіки.

У результаті організації такої діяльності накопичується досвід, зростає активність, підвищується мотивація на зміну педагогічних установок інших вчителів, що в цілому дає позитивний результат – ріст професіоналізму та формування вчителів-майстрів. (Слайд 7) Так, порівнюючи педагогічно-кваліфікаційний склад кадрів за 2008 і 2012 рік, ми бачимо тенденції до його позитивного росту: так, спеціалістів вищої категорії за 4 роки збільшилося на 24%, а спеціалістів – зменшилося на 6%   (Слайд 8)

Упровадження нової ідеї, проекту або технології часто наштовхується на різні перешкоди або залежить від стимулюючих факторів. Подивіться на слайд та оберіть для себе стимулюючий й перешкоджаючий фактор. Колег, які отримали сніжинки від моїх помічників, я попрошу записати найбільш стимулюючий фактор у педагогічній діяльності із названих або, можливо, інший варіант, , а інша група – на листочках – найбільш перешкоджаючий фактор.

Стимулючі


1. Навчання на курсах.

2. Приклад і вплив колег.

3. Приклад і вплив керівників.

4. Організація праці в навчальному закладі.

5. Довіра.

6. Новизна діяльності

7.Самоосвіта.

8. Інтерес до роботи.

9. Різні види заохочення

 

Перешкоди

1. Власна інерція.

2. Розчарування від невдач.

3. Відсутність підтримки й допомоги керівництва.

4. Заздрість колег

5. Паперова бюрократія

6. Стан здоров'я.

7. Нестача часу.

8. Навантаженість іншими видами діяльності

9. Обмежені ресурси

 (Слайд 9) Краснолуцька гімназія №1 – заклад нового типу, тому здійснюємо інноваційну методичну діяльність за такими напрямами:

-           методика проектування;

-           розвиток творчості гімназистів;

-           впровадження інтерактивних, інформаційно-комунікаційних    технологій, технології розвитку критичного мислення;

          -    міжнародне співробітництво з Корпусом миру США в Україні, ООН;

-                     дослідно-експериментальна робота регіонального рівня.

Ці напрями роботи взаємопов’язані та мають вплив на результативність навчально-виховного процесу. У рамках моєї доповіді неможливо окреслити всі його складові частини. (Слайд 10) Як приклад, можна порівняти якість знань учнів 3-11 кл. з базових предметів за 2007 і 2012 – вона зросла на 11 відсотків, (Слайд 11) результативність участі, наприклад, у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру» та Всеукраїнському природничому конкурсі «Колосок» також  зросла.

(Слайд 12) Творчий пошук наших вчителів впливає й на особистість учня. У гімназистів з’являється бажання випробувати власні можливості в інноваційній діяльності. Так, нетрадиційним заходом до Дня миру 21 вересня у гімназії став флешмоб, ініційований учнівським самоврядуванням. Наші учні та вчителі(Слайд 13) створили живу фігуру-символ: у її центрі - серце миру, яке принесли два голуби, адже саме любов врятує світ від лиха. Несподіванкою для наших учнів і нас, вчителів, стала відповідь, яку ми отримали на електронну поштову скриньку від представників ООН: Вельмишановні пані та панове,

 дякуємо Вам за Вашу участь в події «Голуб миру». Фотографії будуть направлені до штаб-квартири ООН у Нью-Йорку та розповсюджені серед миротворчих операцій ООН в різних країнах.

(Слайд 14) Один із напрямів методичної роботи - Дослідно-експериментальна Хотілось би акцентувати Вашу увагу  на  інформаційному  просторі гімназії, створеному за час експерименту. (Слайд 15) Основу його складають ІКТ, які мають вплив на розвиток інтелекту, комунікативності, творчості учасників навчально-виховного процесу.

Вагомою складовою інформаційного простору гімназії є сайти, створені вчителями та учнями: газети «Гімназист», «Чомучки»,  музею трудової та бойової слави, офіційний сайт гімназії. На нашу думку, їх створення та повноцінне функціонування – це крок до відкритості навчально-виховного процесу. Створення офіційного сайту гімназії, адміністратором якого є Рибак Ольга Стефанівна, стало справжньою колективною творчою справою. У процесі роботи над сайтом ми формуємо та розвиваємо ІКТ компетентності наших педагогів, запроваджуємо інформатизацію освіти на новому рівні, заохочуємо вчителів до набуття нових навичок, створюємо свій, неповторний банк інновацій. (Слайд 16) На жаль, Краснолуцька гімназія стала єдиним учасником із нашого міста в обласному етапі конкурсу на кращий веб-сайт серед шкіл у 2012 році, який проводиться ЛОІППО. Повноцінне функціонування сайту дає нам змогу привернути увагу громадськості, батьків до питань формування та реалізації освітньої політики гімназії. Наші учні також не стоять осторонь – на офіційному сайті гімназії вони створюють свої блоги. Прищеплення інтересу до навчання в учнів сприяє також експериментальний проект, який продовжує  відпрацьовуватися на базі гімназії – електронний  щоденник у рамках Всеукраїнського проекту «Щоденник.UA».

         Практика показує, що, володіючи елементарною комп'ютерною грамотністю, вчитель здатний створювати оригінальні навчальні матеріали, які захоплюють, мотивують і націлюють учнів на успішні результати.       

(Слайд 17) Своїми напрацюваннями та відкриттями, зробленими під час проектної та дослідної роботи, учні та вчителі із задоволенням діляться на фестивалях навчальних презентацій і фільмів, конкурсах, які щороку проводяться у гімназії та місті, області, посідають призові місця та отримують гран-прі.

(Слайд 17)  Спираючись на досвід провідних фахівців та науковців, власний досвід, ми прийшли до висновку, що використання ІКТ, а також таких сучасних технологій як метод проектів та робота у співпраці допомагають реалізувати особистісний підхід дозволяє нашим вчителям позбавитися від стереотипів, шаблонів, що особливо важливо в організації інноваційної діяльності.

Погляньте на створені нами кульки: нехай жовте листя – наші перешкоди- залишиться у цьому році, а від сьогоднішнього дня, після виставки «Сучасна освіта міста» та обміну думок, напрацюваннями нас супроводжуватиме білий колір сніжинок, які незабаром вкриють нашу землю і ми з вами напишемо нашу нову педагогічну поему.

Олач О.В.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ

 

                                                                           

             

Категорія: Науково-методична робота | Додав: gymnazist (26.01.2013)
Переглядів: 540 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Сайти гімназії
Пошук
Кнопка сайту
Корисні посилання



















Краснолуцька гімназія № 1 © Gymnasium1ll@gmail.com 2016Конструктор сайтів - uCoz