ІНФОРМАЦІЙНИЙ ПРОСТІР КРАСНОЛУЦЬКОЇ ГІМНАЗІЇ №1 ІМЕНІ Л.ЛИТВЯК - Дослідно-експериментальна робота 2007-2011 - Методичний кабінет - Каталог статей - Краснолуцька гімназія №1
Субота, 10.12.2016, 19:29
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Банк ідей
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 135
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Міні-чат
200
Головна » Статті » Методичний кабінет » Дослідно-експериментальна робота 2007-2011

ІНФОРМАЦІЙНИЙ ПРОСТІР КРАСНОЛУЦЬКОЇ ГІМНАЗІЇ №1 ІМЕНІ Л.ЛИТВЯК

З кожним днем інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) стають невід'ємним засобом спілкування для все більшої й більшої кількості людей. ІКТ створюють нове середовище, у якій майбутньому поколінню належить не тільки спілкуватися, але й вибудовувати професійні та особисті відносини, демонструвати свої інтереси і представляти себе.

         Тому інформаційний простір  Краснолуцької гімназії №1 імені Л.Литвяк, основу якого складають ІКТ, мають вплив на розвиток інтелекту, комунікативності, творчості учасників навчально-виховного процесу. Використання ІКТ у гімназії обумовлено наступними умовами: робоче місце адміністрації, психолога, соціального педагога, приймальної, декілька навчальних кабінетів обладнані персональними комп'ютерами, є медіапроектор, екран, сканери, принтери, кабінет інформатики обладнаний новою технікою та є мережа Інтернет, працюють електронні термінали: бібліотечний та професійний вибір. У гімназії є ноутбук, який можливо використовувати при проведенні уроків. Дана техніка використовується  як в урочний час, так і в організації позакласної, виховної роботи.

          Вагомою складовою інформаційного простору гімназії є сайт «Гімназист» як електронний представник закладу в мережі Інтернет.  Його створення та повноцінне функціонування – це крок до відкритості навчально-виховного процесу. Діє і користується попитом у користувачів і сайт гімназійного музею бойової та трудової слави, на якому розміщені основні інформаційні матеріали та фото експонатів. Привернення уваги громадськості, батьків до питань формування та реалізації освітньої політики гімназії, прищеплення інтересу до навчання в учнів сприяють також експериментальні проекти, які відпрацьовуються у 2011-2012 н.р. на базі гімназії: «Щоденник.UA», Інтернет-газета учнів 4 кл. «Чомучки».

         Практика показує, що, володіючи елементарною комп'ютерною грамотністю, вчитель здатний створювати оригінальні навчальні матеріали, які захоплюють, мотивують і націлюють учнів на успішні результати. Тому протягом декількох років на базі гімназії створюється вчителями та учнями й продовжує поповнюватися навчально-методична медіатека. У ній зібрані навчальні презентації та фільми до уроків різних дисциплін, тестові комплекси, аудіоматеріали. IКТ, застосовувані в освітньому процесі, дозволяють розвинути дослідницькі здібності учнів, підвищити пізнавальний інтерес і мотивацію до навчання, активізують і роблять творчою самостійну і спільну роботу учнів, а також спонукають до самовдосконалення та творчості вчителів. Дитина, володіючи сучасними комп'ютерними технологіями, вчиться самостійно шукати, отримувати, систематизувати, аналізувати і відбирати необхідну для вирішення навчальних завдань інформацію, організовувати, перетворювати, зберігати і передавати її.

        Інформаційні технології використовуються на різних етапах уроку.

Так, під час вивчення нового матеріалу наочне зображення є зорової опорою, яка допомагає найбільш повно засвоїти матеріал. Співвідношення між словами вчителя та інформацією на екрані може бути різним, і це визначає пояснення, які дає вчитель.

Для вирішення дидактичної завдання даного етапу ми використовуємо:

1. мультимедіа технології:

презентація-лекція - демонстрація слайдів, що містять ілюстрації, тези, відеоролики або звук для пояснення нового матеріалу, узагальнення, систематизації (PowerPoint), в даному випадку використовуються презентації з метою ознайомлення учнів з об'єктом або явищем, процесом; відеофрагменти фільмів; презентація-модель - за допомогою анімації створюється модель якого-небудь процесу, явища, наочного вирішення задачі (PowerPoint); слайд-шоу - демонстрація ілюстрацій з мінімальною кількістю тексту, з накладенням музики, з установкою автоматичної зміни слайдів, іноді з циклічним повторенням слайдів (PowerPoint); зображення - коректування фотографій, відсканованих зображень, розфарбовування зображень (PhotoShop); колаж - створення власних оригінальних ребусів, зображень (PhotoShop); відеокліп - на основі фотографій, відео- і звукових файлів; з використанням ефектів і переходів, створюється демонстраційний ролик (Movie Maker)

2. комп'ютерні технології:

діаграми (Excel); схеми (Excel); таблиці (Word).

         Позаурочна діяльність є одним з важливих компонентів освітнього процесу, як з освітньої, так і з виховної точки зору. Для її організації ми використовуємо такі технології

1. мультимедіа технології:

презентація-виступ - для супроводу виступу, містить ілюстрації, основні тези (PowerPoint);

презентація-підсумок (PowerPoint, Word) - на слайді виводиться підсумкова таблиця участі в змаганнях, заходах.

2. комп'ютерні технології:

стінні газети - інформаційний матеріал (Word, Publisher);

буклети, пам'ятки - інформаційний матеріал (Word, Publisher);

брошура - збірник дидактичних, методичних матеріалів (Word);

плакат, заголовки - текстове оформлення стендів, приміщень (Word);

листівка - оригінально оформлене привітання (Word, Publisher);

анкета - документ для збору статистичних даних (Excel).

Своїми напрацюваннями та відкриттями, зробленими під час проектної та дослідної роботи, учні та вчителі із задоволенням діляться на фестивалях навчальних презентацій і фільмів, які щороку проводяться у гімназії та місті, посідають призові місця та отримують гран-прі.

        Спираючись на досвід провідних фахівців та науковців, ми прийшли до висновку, що використання ІКТ, а також таких сучасних педагогічних технологій як метод проектів та навчання у співпраці допомагають реалізувати особистісний підхід у навчанні, забезпечують індивідуалізацію і диференціацію навчання з урахуванням здібностей учнів, їхнього рівня навченості, схильностей .

Олач О.В.

Категорія: Дослідно-експериментальна робота 2007-2011 | Додав: gymnazist (14.10.2012)
Переглядів: 415 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Форма входу
Сайти гімназії
Пошук
Кнопка сайту
Корисні посилання



















Краснолуцька гімназія № 1 © Gymnasium1ll@gmail.com 2016Конструктор сайтів - uCoz